Två tröga fiskepass

Den senaste tiden har det inte blivit så mycket fiske, var dock ute den 8:e med David och Ludde och sen den 29:e med David och Björn. Hade tänkt en tur med Ludde ikväll för lakfiske men både förkylningen och den 20-gradiga kylan gör att jag inte tänker fara ut. Det kanske blir någon annan dag i helgen i så fall. Här kommer i alla fall några sköna bilder och ett par berättelser från de senaste turerna!
Underbar solnedgång fotad med Iphone


Kvällen innan fisket monterade jag och David in rör för alla spön i min pimpelskrylla och satte dit spännband som axelremmar, så skryllan blev en perfekt spörygga!


Den första av de två turerna började bra med fisk tidigt på Luddes spö samtidigt som det fällde på mitt en bit bort. Dessvärre var det ingen fisk i andra änden när jag drog till med mothugg utan det var bara tomma kroken som kom upp genom hålet. Efter en trög period ett tag fick jag i alla fall ett fäll på ett annat spö där jag kunde landa min enda fisk för dag. Båda gäddorna som vi fått hittils var väldigt små. I slutet av dagen fällde det på Luddes spö igen men det mothugget mötte inget motstånd där heller, så i slutet av dagen med facit i hand blev det 2 landade gäddor och ett väldigt trögt fiske.
Ludde med dagens första
Ludde i den annalkande solnedgången


Snabba brillor med solen i bakgrunden
I söndags var det dags igen och nu tog jag och David skotern till fisket där vi mötte upp Björn. Vi hade tänkt rikta dagens fiske mot strömfåran och en bit upp i ån för omväxlings skull. Precis när solen började kika fram bakom trädtopparna fällde det på mitt spö mitt i strömmen. Den starka strömmen i kombination med en stark gädda gjorde drillningen spännande, men efter några minuter kunde en fin gädda på 4 kg prick landas. Efter detta fortsatte det med mycket trögt fiske. Davids pappa kom dit på skoter och kollade hur det gick, vi stekte korv och ägg och hade det gott men fisket ville sig inte. Det dröjde fram mot klockan 1 innan nästa fäll kom, denna gång på ett spö jag ganska nyligt flyttat längre ner i strömmen. Denna gädda var mindre, men det var motiverande att få ett fäll igen i alla fall. Efter detta hände det inget mer och strax innan 4 körde jag och David hemåt.
Jag med dagens första som vilar upp sig i hålet innan en snabb fotosession


Snyggt tecknad 4-kilos


Vi stekte korv...


... och vi gjorde äggröra.

Kommentarer:

1 Ludde:

Härlig uppdatering med schyssta bilder! synd att det bara skulle va så trögt fiske! Hehe vilken facebild på mig, ser ut som ja har tagit nå knark innan hehe ;)

2 Farfar:

Läckert.

Kommentera här: