Missad 100 klubbare

Datum: Söndag 22 maj
Temperatur: 14 grader
Väder: Sol
Plats: Sävar/Strana
Fiskare: Johan, Björn och David
Typ av fiske: Jerk, flötesmete, spinnfiske
Tappad fisk: stor
Fångad fisk: 
Största fisk:
Björn (skriver)  mötte upp Johan och David vid en korsning i närheten av täfte-ån. Innan jag hann fram sa hade David redan lyckats kroka en gädda i ån. Dagens första, bonusfisk (5mins fiske sammanlagt). Sen for vi till Sävarån som tänkt. Ganska fort så fick David en efterföljare. En riktigt stor och fin fisk. Garanterat en 100cmplussare. Jag gissade på 107cm ;) Spänningen och tagget steg. Men fisken försvann ner i djupet efter en ca 30 sekunders vistelse inom någon meter av våra fötter. Vi fortsatte fiska och landade några fiskar. Kanske en timme efter Davids pulshöjare så hände samma sak till mig. Den följde min STORA vitt-röda "skedjigg" ända in till land, fick chansen att kolla på gäddan rejält men men, den vägrade hugga. Vi fortsatte en stund till men bestämde oss för taktik byte och for mot strana där de var skitfiske. Dock så for vi via Preem i Sävar och åt varsin fransk hotdog som var riktigt gött!
Ett mindre lyckat pass kan man säga och nu måste jag erkänna att efterleksfisket är avslutat vid strana. Nu finns det bara slipsar där.

Kommentarer:

1 karyn:

I don't think you should call fish "jerks," even if you're mad at them.

Kommentera här: