Rock creek

Datum: Fredag 1 juli
Temperatur: 
Väder: Sol
Plats: Rock Creek, MT
Fiskare: Björn och Per (pesa)
Typ av fiske: Flugfiske 
Fångad fisk:
Fisket höll inte våra förväntningar. Det "AS höga" vattnet gjorde fisket svårt, dessutom så hade vi fel flugor med oss. Men framförallt (!), så glömde jag turmössan hemma så att redan innan var det dåliga fisket väntat. Men tillslut då solen gick ner bakom bergen så fick jag två hugg på min gigantiska (inom öringperspektiv) streamer, där ena landades. Nästa gång är jag mer förbered med flugor och hoppas på mycket lägre vattenstånd.
Fin och fett regnbåge. 6- 7 hg, nu måste jag komma igång med fisket och fånga STORT! =D

Kommentarer:

1 Micke:

Fint Björn..Skönt å se att de inte finns nån gädda i Rock Creek ännu ;-))

2 Johan:

Så jäkla snygg den var! Inga fula fenor där inte ;)

Kommentera här: