Årets första Ismetespass!

Datum: Måndag 3 januari
Temperatur:  -7 grader
Väder: Mulet
Plats: Stöcksjön

Fiskare: Johan, David, Björnie och Marcus
Typ av fiske: Ismete
Tappad fisk: -
Fångad fisk: 1 st
Största fisk: 6,1 kg
Det blev inget superpass idag, men utan några större förväntningar så kunde vi i alla fall komma hem med äran i behåll.
Klockan var 06.42 då min väckare ringde, och eftersom det var fiske på G så flög jag bokstavligt talat upp ur sängen och började packa. Efter att ha fikat, packat och hämtat Björnie kom vi fram till vattnet 08.45. Det första två spöna var riggade ca 9.15, och efter 2,5 h på isen bestämde vi oss för att flytta några spön längre ut, då det fällde på ett av Björnies spön inne på det grunda vattnet. Jag och David som var på väg längre ut löpte dit fortare än vinden (i och för sig ingen större utmaning idag då det bara blåste 2 m/s men). Medan Björnie drillade gäddan ställde sig jag och David förväntansfullt kring hålet med matta och IKEA-kasse redo. Efter en stunds fight visade gäddan sig i hålet och jag tog ett stadigt gälgrepp och drog upp den på mattan, en gädda som visade sig vara en hyfsat fin en! Innan gäddan fick simma tillbaka vägdes den till 6,1 kg och mättes till 93,5 cm. Detta var tyvärr dagens enda gädda, men det var väldigt skönt att börja säsongen med ett pass med fisk.
All packning
Soluppgång

6,1 pannor och 93,5 cm

Kommentarer:

1 Farfar:

Den var fin!

Kommentera här: