Framme i USA

Idag kom jag fram till Missoula, Montana i USA. Kommer att vara här tom den 27 juli. De kommer att bli mycket torrflugfiske efter öring med bland annat fiske i världskända Yellowstone river. På måndag så far jag till canada för gösfiske, annars blir det öring hela sommaren. Kommer uppdatera bloggen ganska mycket med kortare inlägg under denna tid. Idag så skulle jag bara kolla läget i de närbelagda vattensystemen och märkte att älven hade blivit  flod och bäcken hade blivit älv. Stora översvämningar har uppkommit i trakterna. Hoppas vatten ståndet har sjunkit då jag kommer tillbaks från Canada om en vecka.
Det i vanliga fall glaciärfärgade vattnet har nu blivit Amazona floden liknande. Ovanför "dubbel tt" i vattnet brukar va stället där jag står och svingar me spöt.

Kommentarer:

1 Johan:

Nice med gösfiske! Lova att du testar bassfiske i Frenchtown Pond också :D

2 BJöÖrn:

jaa de ska jag garanterat!

sägs att dom hugger på allt, tex endast krok. Kille jag snackade med sa att de var USA dummaste fiskar

3 David:

Så sjukt NICE!!

Kommentera här: