Idfiske!

Förra veckan lade vi ett par dagar på idfiske i hopp om att kunna få någon finare romstinn hona, så jag tänkte ge en kort rapport med en del bilder! 
 
Totalt sett så blev det väldigt mycket fisk, dock ingen riktigt stor som målet var. De två största idarna tog Ludde och jag (Johan) på 2,37 respektive 2,30. Luddes fisk var fet och rund, en rätt fin honfisk, och den jag tog på 2,30 var en lång hanfisk full av lekvårtor. I övrigt så fick vi säkert 10 stycken över 2,2 kg och massor kring 2, så här kommer en del bilder!
 
Jag med en romfylld honfisk på 2,21 kg från första dagen
 
Ludde med sin största på 2,37 kg.
 
Jag med ännu en på drygt 2,2 kg.
 
En till på dryga 2
 
Ett av många dubbelhugg
 
Björn med en feting på mellan 2,1-2,2.
 
En till över 2
 
Ludde med en id med lite nacke, en bit över 2,2 kg.
 
 
Björn landar fisk
 
Jag med min största på 2,3 kg
 
David med en skaplig fisk
 
Jag med en fet fisk kring 2,1 kg

Kommentarer:

1 Farfar:

Vackert, i morgon blir det nog en tur till Skataudden, för min del, att kolla havsöring.
Ha det gott!

Svar: Tack! Låter bra det! Du kan ju gå ner en sväng till Nätraån också, såg att en kille tog en havsöring på 3,5 kg den 12 maj i samma sel som jag tog 8 gäddor förra sommaren när jag hälsade på.
Johan Byström

Kommentera här: