En sammanfatning av massa fishing!

 

Jag har varit dålig på att uppdatera på sistone men nu ska jag skriva om två fiske turer och tre nya arter som jag har fångat! Bass, kanadaröding och sunfish. Ena dagen så for jag och Ellie till Frenchtown pond, en liten sjö med väldigt vackert vatten. Jag såg riktigt stora bass på typ 2-3 kg men satan vad de inte ville hugga. Jag snackade med många fiskare runt sjön och de sa att sjön fiskas alldeles för hårt. Fiskarna har blivit för vana till beten och människor, de har helt enkelt blivit för smarta, fast nää. Men de var iaf väldigt kul att se dessa stora fiskar, de var typ 1-2 meter framför mig, tittande rakt mot mig, de såg ut som dinosaurier under vattnet men när jag fångade min första så märkte jag att den var väldigt lika andra fiskar. Fick också ett gäng sunfish, små, fina och väldigt dumma fiskar. Dom högg på mask/nymfen mellan mina ben! De var iaf kul men synd att jag inte lyckades lura någon av de stora Basarna (stavning? uttalas med amerikanskt uttal). Vill definitivt tillbaks, då vill jag verkligen ha en undervattenskamera och filma dessa otroliga fiskar.

Jag for en kort vända ner till hotellet (Clarkfork river) en dag också då jag landade min livs första kanadaröding. Ingen stor men min livs första, och största. En större besvikelse blev det dock, jag lurade en riktigt fin öring på 1-2 kg men som gjorde ett högt hopp och släppte kroken. Men kul med känning av de grövre.

Nu är jag i Yellowstone Nationalpark men pga det höga vattnet så kommer fisket vara väldigt försämrat. Några ”dudes” som jag snackade med sa att allt har kommit tre veckor senare de här året än i vannliga fall. Alla kläckningar till torrflugor är försenat så jag kommer pga det fiska med nymf, vilket inte är en fördel. Men de blir ändå fiske förhoppningsvis i Gardiner River, ett biflöde till USA's längsta odämmda älv, Yellowstone River. Och kanske några andra ställen.

Oj märker nu att jag har sparat allt jag har skrivit på ”word” utan att lägga ut de på bloggen. Nu är jag hemma från Yellowstone där jag tillslut fick fiska men då kom det en fruktansvärd storm som innehöll regn, blixt och en helt vild vind. Men tillslut efter mer en en timmes väntan under en grann/ buske så kunde jag börja fiska, men då fick jag inte fiska länge innan de kom och hämtademig. Men ändå skönt att få fiska.

Fiskade igen nere vid hotellet när jag kom hem, största jag fick för den dagen var en 41 cm öring hybrid.

Planerna nu framöver i USA är kanske en resa till Glacier Nationalpark och hoppas också på att fara till Rock creek igen och ett nytt ställe för mig som heter Fish creek. Hare och inte skitfiske! Hatar de där jävla uttrycket, GFL ( goog fishing luck)!


Kommentera här: